lørdag den 3. januar 2015

Æg muffins!

I går fik jeg købt en muffin form, da jeg har set lidt for mange youtube videoer om Egg muffins! Derudover fik jeg også købt en masse beholdere, der vil passe perfekt som madkasser - yay! Jeg har længe ledt efter nogen - uden at de behøver at koste en formue!  


Mit evige problem, og der hvor jeg oftest falder i når det kommer til mad - er ved frokosttid - på grund af manglende madpakke. Tit og ofte ender jeg derfor i kantinen, hvor jeg køber en eller anden død syg bolle som alligevel ikke rigtig mætter. 

Men jeg har heller aldrig været glad for rugbrødsmadder - som ellers ville være meget nemt og lige til... så jeg må til at finde på noget nyt.

Da jeg læser til eksamen for tiden - og først starter i skole igen i uge 6 har jeg tid til at afprøve nogle ideer - som både skal være nemme, hurtige og med masser af protein! 


Så i dag har jeg lavet mine første æg muffins, og de blev bedre end jeg havde forventet. 
 
Jeg valgte at lave mine med kylling pålæg, spinat og lidt ost på toppen. Men der er jo i bund og grund ingen grænser for hvad man kan putte i - tror de  næste jeg laver måske får lidt løg i bunden!


Brugte lidt olie på et stykke papir, til at smøre formene først - hvilket virkede super godt, for der var ingen der hang fast da jeg tog dem ud igen.






Da jeg på youtube har set dem blive lavet på flere forskellige måde - blev jeg også lige nød til at prøve!

Så den ene række piskkede jeg meget lidt med en gaffel, og den anden række lod jeg bare forblive som hele æg.








Derefter kom jeg spinaten i - og tror næste gang at spinaten lige får et par sekunder på panden. Så der bliver plads til lidt mere :D

Jeg kom et stykke kylling pålæg i hver - som jeg bare rev i mindre stykker.

Til slut fik de alle lige en klat ost på toppen!


Af uforklarlige årsager - blev osten på de muffins der blev rørt rundt mørkere, end den blev på de af hele æg.

Normalt ville jeg havet givet oven skylden for dette - men min ovne rotere under hele bage tiden - så ved ikke helt om det er på grund af selve ægget.  

 

Jeg gav dem 20 minutter i ovnen ved varmluft på 180 grader - men man skal nok lige holde lidt øje med dem efter de først 15 minutter.










De passer også perfekt i mine nye madkasser - med 2 i hver! Så det er helt sikkert noget jeg vil overveje at tage med som frokost i skole - for det var super nemt - og ud over muffins formen og gaflen jeg brugte til at piske med, er der ingen opvask!










Selvom de ikke er så store - så mætter de virkelig godt! og med lidt salt og peber på toppen, kan de spises både kolde og varme - og så kan de fryses! (hvilket jeg ikke selv har afprøvet endnu)

Jeg har set flere lune dem i mikroovnen i 30 sekunder - og derefter bruge dem som fyld i en bolle - som en morgen sandwich - hvilket jeg tror kunne være super lækkert - og nemt på vej ud af døren, hvis man har lidt travlt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar