lørdag den 8. marts 2014

Chickza

Så fik jeg min første PG dag - og det var  tid til at prøve noget nyt.

Så jeg fik lavet min første chickza. Grunden til jeg ikke har prøvet at lave en før, er fordi tanken om en bund af hakket kylling ikke lige har lydt særlig appetitlig oppe i mit hoved. Men prøves det skulle det!

Så efter at have kigget et hav af opskrifter igennem, både på danske, tyske og engelske sider - blev jeg enig med min selv om at holde det simpelt. 

Så jeg tog:

1 pk hakket kylling
1 æg
2 spsk havreklid
+ chili pulver

og blandede det sammen til en ensformig masse.

Derefter kom bunden på en bageplade, og i ovnen på 200 grader i ca en halv time.

Derefter tog jeg den ud, og lagde fyldet på - som blev tomatpurre, en halv stor peberfrugt, 4-5 små tomater og et helt løg + lidt ost.

Den fik så ca 25 min mere i oven - og så var der aftensmad :) 


Jeg var meget overrasket over hvor god den var - og skal helt sikkert snart lave det igen.

Dog næste gang vil jeg prøve med lidt hakket løg, i selve bunden - og lidt mere chili. Men også droppe tomaterne på toppen, da både tomatpurre og tomater - var lidt for meget ifølge min smag. 

Hvis man som jeg, ikke er så god til at huske sit havrekild - er det her også en lække måde at få hele dagsrationen på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar