torsdag den 6. marts 2014

Sidste dag i angrebsfasen!

I dag har jeg sidste dag i angrebsfasen - og det er gået meget nemmere end jeg havde forventet :-)

Så i morgen hedder det fase 2 - og jeg glæder mig til lidt mere variation i min mad. Dog for at få det hele til at passe sammen - starter jeg lige med en pp dag.

Jeg har ikke rigtig besluttet mig for om jeg vil køre 1:1, 2:2 eller 3:3 endnu. Hælder nok mest til 3:3 ene og alene af den grund at det nok vil være mest praktisk i forhold til køb at grøntsager - og nå og få dem brugt :)


Her er opskriften på pandekagerne.
Det jeg nok glæder mig mest til - at flere måder at få brugt min havreklid på. Da det helt sikkert har været det sværeste for mig i angrebsfasen. Især da jeg i denne omgang ikke rigtig har kunne lide de pandekager som er forslået i bogen. På trods af jeg elskede dem første gang jeg var på Dukan. Så jeg har kun fået dem lavet 2 gange - og det var en kamp at få dem ned.


Dog er jeg blevet lidt glad for harverklidgrød - som jeg har spist om aften. Det er også virkelig nem og hurtig at få lavet.

1½ spsk havreklid (2 spsk, hvis man er i fase 2)
1-2 dl mælk eller vand

Havreklid og mælk putter man i en dyb tallerken, og røre rundt - 1½-2 min i mikrobølgeoven og så er der grød. Minder meget om havregrød - så jeg spiste min med lidt sukrin og kanel på.

Det bliver helt sikkert min yndlings måde at få min klid - de dage jeg ikke lige når det spist på andre måder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar