søndag den 3. marts 2013

Ting som bare skal være i mit køkken :-)

Har lovet at ligge billeder op at de ting jeg bare SKAL have i mit køkken :) Så her kommer de!



Selvom aromaer er lidt dyre - så går der ikke en dag, uden jeg bruger dem! De er det hele værd.
De første jeg købte var dem fra Urtegården - hvor favoritten er banan! Bruger den især til cremen i rouladen og lidt i yoghurt.

Derudover har vi vaniljepulver og stænger - og de to små beholder er også aroma, som er købt i Tyskland, citron og butter-vanilje - som bliver brugt i kop-kagen! :)



I Helsam har jeg også købt, fedtfattig kakao og lakridspulver... (dog ved jeg ikke lige hvad jeg skal bruge den sidste til endnu - nogen der har en ide?)

Så er der naturligvis noget af det vigtigste - HAVREKLID!
Men også tør-gær hvedeklid og maizena :)













I vores køleskab har vi ALTID æg, kylling kebab, oksekød, skinke og skinke i tern!

Med det i køleskabet (og fryser) er vi sikre på vi altid har noget nemt mad lige ved hånden!

Kylling kebabben, og de to typer skinke er købe i Lidl (er ikke 100% sikker på den i tern kan købes i Danmark - har endnu ikke fundet den i vores egen Lidl)







Men vi har naturligvis og yoghurt, mælk, Fromage frais og ost - og det er især fromage frais vi bruger meget af ;-)

Grunden til at vi ikke har skyr, er at jeg simpelthen synes det smager forfærdelig - og har vist efterhånden været alle mærker igennem...











Vi bruger mange krydderier og blandinger - man skal bare lige være opmærksom på at i en del krydderiblandinger er der sukker i - så lav din egen :-)









Ved ikke om det er Dukan, som er skyld i det - men har den sidste uge syntes at sort kaffe har smagt forfærdelig - men med mælk eller i en iskaffe er det stadig lækkert!
Derudover drikker jeg en masse te, og  min yndlings er Istanbul Nights, fra Carstensens Tehandel 
Har aldrig brudt mig om saft - men de der Fun One er nu ikke helt tosset - især den med pære! :D



Kan ikke kommer på mere, som jeg bare ikke kan leve uden i mit køkken lige nu :-) Men ellers spørg!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar