tirsdag den 26. februar 2013

Mmm - Kopkage!

og ikke en cupcake ;-)

Haved helt glemt at få min havreklid i dag - spiser det normalt om morgen som pandekager, men det var der bare ikke tid til i dag...

Så her kl 21.30 måtte jeg jo heller finde på noget!

For et halvt år siden lavede min veninde og jeg kopkager i mikroovnen - som var helt fantastiske!

så tænkte man måtte kunne gøre det samme med Dukan! og det KAN man :D

Jeg brugte:

2 spsk havreklid
2 spsk fromage frais
1 spsk hvedeklid
1 bæger æggehvider (kan det ikke passe der er 1 1/2 æggehvide i sådan en?)
1 tsk bagepulver med top!
1 tsk kakao pulver (Urtekram)
en skvat sød
og så brugte jeg nogle dråber butter-vanilje aroma, som er købt i Tyskland - men tror vanilje aroma er mindst lige så godt :)


Jeg blande det hele sammen - og kom det i en stor kaffekop - og gav det lige lidt over 2 min i mikroovnen :)

Og jeg tror jeg glemmer at spise mine pandekager noget oftere!! Den blev rigtig god og smagt som chokoladekage - tror med en klat fromage frais på toppen, ville den blive endnu bedre :-)

1 kommentar:

  1. jeg bruger altid skyr 0,2% det har betydeligt lavere kulhydrat indhold end fromage frais og så er det ikke lige så surt ,

    SvarSlet