torsdag den 21. februar 2013

Dag 13 - elsker stadig Dukan :-)

Dog står min vægt stille - bom stille... Men for at sige det som det er - jeg er vist lidt forstoppet (og mon ikke lidt nyt væske i kroppen) - men bare det vægten ikke stiger, er jo helt vild!! :-)
Men overvejer nu at tage en kop Thea go te når jeg kommer hjem fra skole - og prøve at gå en tur med kæresten - mon ikke det nok skal virke :)

I de første dage her efter ferien - har jeg ikke været for god til det med morgenmaden - har fået en skål yoghurt, på vej ud af døren. Og det fungere bare ikke for mig, bliver for hurtig sulten igen...
Så her til morgen, stod jeg op kl 6.00 - skulle møde kl 8.00 (og har kun 5 min i skole) så nu var der tid til morgenmad - så fik pandekage, æg og kød - og det var en super god start på dagen!

___


Det at undvære det søde her i kuren - har været lidt hårdt for min kæreste, MEN heldigvis er han faldet pladask for denne her Roulade :) og den er lovlig!

Selv er jeg ikke så vild med den, så nøjes med et enkelt stykke af den - og overlader resten til ham. (Den på billedet har han endda selv lavet! Hans første Roulade)

Roulade:

1 tsk bagepulver
4 æg
250 fromage frais el. kvark (125 g til dejen og 125 g til fyld)
1 tsk flydende sød (Vi bruger den fra isis)
1 tsk vaniljeessens

Så nemt er det:
Piske æggehviderne stive
Bland æggeblommerne i en anden skål med bagepulver, vaniljeessens, sød og 125 g fromage frais/kvark
Ved de to masser sammen.

Dejen spredes ud i en firkant på bagepapir (jeg bruger 2 stk papir) den bages i ovnen ved 200 grader i ca 10 min.
Hvis den spredes ud så den fylder hele pladen, passer bagetiden :)
Når dejen kommer ud, vender jeg den ud på det andet bagepapir - og tager papiret af imens den er varm.
Den køles af, og resten af fromage fraisen spredes ud på kagen, og derefter rulles den sammen. Tilsæt evt. noget sød og aroma først. (og hindbær smager rigtig godt)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar