fredag den 15. februar 2013

Et forslag til en Dukan morgen :)

Den ene ting der har været fast på tallerknen hver morgen i Angrebsfasen - er Dukan pandekagen! Den smager både rigtig godt, og så mætter den fantastisk meget! :-)

Her er opskriften:

1 1/2 spsk havreklid
1 1/2 spsk fromage frais
1 æg (eller æggehvide, hvis man skal passe på sit kolesterol)
Enten lidt sødemiddel - eller salt. Alt efter hvad de skal bruges til - og hvad man kan lide :)

Man blander det hele sammen i en lille skål - og jeg deler den 4 små pandekager. På panden drypper jeg lidt olie og tørre det af igen med køkkenrulle (så der kun er det lille fine lag tilbage) og så ellers stege dem i en 2-4 min på hver side :)


Jeg har endnu ikke lavet til flere dage - men de skulle kunne holde sig rigtig godt i en lille uge - i en lukket pose :)

Til pandekagerne fik jeg 2 æg - enten som spejlæg, røræg eller blødkogte æg. 

Jeg HAR fået tjekket mit kolesterol for nogle måneder siden - og derfor spiser jeg de æg jeg gør! Så der er en god ide at få det tjekket - men hensyn til netop æg! :)

(Mine røræg laver jeg dog kun med 1 æg + 1 bæger æggehvide og 2-3 spsk mælk evt. salt og peber.)


Derudover er min kæreste blevet glad for kalkun bacon (Fra den grønne slagter) som vi laver i ovnen. Ud af en pakke er der 4 skiver til ham og 3 skiver til mig.  (Selvom jeg nok synes det er lidt dyrt for 7 skiver kalkun - så har det været det hele værd her i Angrebsfasen!)

Pandekage med æg og bacon mætter virkelig meget - men er man stadig sulten så Vanilje yoghurt fra Cheasy - som er uundværlig!

Jeg er en kaffe drikker - og det drikker jeg stadig om morgen :) 

Men sådan har mine morgener set ud de sidste 6 dage :) og jeg er ikke træt af det endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar