fredag den 15. februar 2013

Selvforkælelse til alle faser - iskaffe/milkshake

Det gode ved Dukan - er at det er super nemt at lave noget lækkert - som kan nydes uden dårlig samvittighed.

Når jeg er lækkersulten (som jeg ca. bliver hver eftermiddag!)  så snupper jeg mig en iskaffe! Kæresten kan ikke lide kold kaffe, så hans bliver en vaniljemilkshake!


Så det jeg bruger er på billedet :-)

Pulver kaffe (jeg bruger ca 1 1/2 tsk)
1 tsk vanilje aroma
1 tsk sød
og jeg bruger ca. 3 dl mælk
og en 8 isterninger

og op i en blender - og give det til det bliver lidt tykt og skummet :)

og sugerøret er MEGET vigtigt - som prikken over i'et ;-)

(Man kunne også bruge noget aroma, når den er uden kaffe - den ene dag, blev der en hindbær milkshake, som absolut  heller ikke var dårlig)



Der er en dansk hjemmeside (en uofficiel hjemmeside - som ikke har nogen forbindelse med de ægte Dukan hjemmesider som f.eks den engelske, tysk og franske), hvor der er mange opskrifter med Dukan - men også en masse regler, som jeg endnu ikke har kunne genfinde i bogen.
En af de regler er max 250 ml mælk om dagen.

Da jeg har efterspurgt hvor denne regel kommer fra, samt om et evt. link til en artikel eller lignede - har man bare stoppet med at svare mig. Så må være op til den enkelte, hvor meget mælk man bruger!

Så derfor går jeg ikke så meget op i om jeg bruger 300 ml el. 250 ml. og om jeg derudover bruger et par spiseskefulde til madlavningen :-)


Men den har flere gange redet min dag - og den smager skønt! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar