søndag den 24. februar 2013

Dukan pizza

Her den anden dag - fik vi pizza ala Dukan!

og den var super god - selvom jeg nok bedre kunne lide den end kæresten, hehe...

Opskriften er oversat fra tysk :)

1 spsk havreklid
1 spsk hvedeklid
1 spsk maizena (kan byttes ud med en ekstra hvedeklid)
1/2 tsk bagepulver
1 æg 
og lidt salt
Vi rev så et 1/2 løg som kom med i dejen.

Har overstreget at maizena kan byttes ud med hvedeklid - da bunden bliver meget bedre med maizena!
Da vi havde PG-dag (protein og grønt)  lavede vi noget kød sovs - med lidt cherrytomater i og så lidt løg og peberfrugt på toppen - og 30g ost (6%)
Vi gav pizzabunden ca 5-6 min i oven ved 200 grader, inden vi tog den ud og puttede fyld på - derefter fik den igen en 15-20 min.
Opskriften er til 1 person (1 pizza)

I morgen har vi igen PG-dag, så tror den kommer til at stå på Pizza igen - dog tror jeg vi vil prøve med maizena i stedet for hvedeklid - for at se hvor stor en forskel det gør :)
De små tern på pizzaen er salat-tern med 3% fedt - kan ikke lige huske hvad mærke de er...

I går var vi til fødselsdag hos min far - med både kaffe og kage + aftensmad. Vi havde selv taget kage med (men glemte at tage et billede!) De var nogle choko-kager med fromage frais i(med banan aroma) og nøj det var godt (selv min mor blev nysgerrig efter en opskrift) - så selvom lagkagen lokkede, så var der ingen af os der rørte den eller de nybagte boller....

Satser på at bage dem igen i løbet af ugen - og så kommer der billede + opskrift på :)

Men selvom den stod på familie hygge det meste af dage - så havde vi begge tabt 300g her til morgen! Så synes man jo lige pludseligt ikke at man gik glip af noget i går! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar